BLOG

NEWS

NEWS (196)

Ενίσχυση υφιστάμενων πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μέσω της αγοράς καινοτόμων εφαρμογών ΤΠΕ για την βελτίωση της παραγωγικότητας και των προωθητικών ενεργειών από επιχειρήσεις.
Πλούσιος είναι ο απολογισμός, ένα χρόνο μετά από την έναρξη εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ - GDPR), με τις προκλήσεις για τις επιχειρήσεις, ωστόσο, να παραμένουν. Από το Μάιο του 2018 μέχρι σήμερα, έχουν καταγραφεί περισσότερα από 280.000 περιστατικά σε 27 χώρες, από τα οποία, πάνω από 144.000 ήταν παράπονα. Επίσης, έχουν καταγραφεί περισσότερες από 89.000 περιπτώσεις παραβίασης δεδομένων, έχουν επιβληθεί διεθνώς πρόστιμα ύψους €56 εκατ. σε 11 χώρες κι έχουν οριστεί πάνω από 500.000 Data Protection Officers (DPOs) σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα παραπάνω στοιχεία αποτυπώθηκαν σε σχετική εκδήλωση της ΕΥ Ελλάδος, με αφορμή τα πρώτα “γενέθλια” από την εφαρμογή του Κανονισμού.
Αυξανόμενη βαίνει η ευαισθητοποίηση των Ευρωπαίων πολιτών σχετικά με την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων. Ήδη, το 67% των πολιτών, πανευρωπαϊκά, απαντά ότι έχει γνώση για το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR), ενώ το 57% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι γνωρίζει την αρμόδια δημόσια Αρχή της χώρας του, που είναι υπεύθυνη για τη διαφύλαξη των προσωπικών του δεδομένων. Πρόκειται για σημαντική αύξηση από την αντίστοιχη αναλογία που ίσχυε το 2015 και ήταν τέσσερις στους δέκα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενόψει της συμπλήρωσης ενός έτους από την εφαρμογή του νέου Κανονισμού, οι αρμόδιες εθνικές Αρχές, πανευρωπαϊκά, έχουν δεχθεί εδώ και ένα χρόνο, που ενεργοποιήθηκε ο GDPR, περίπου 145.000 αναφορές πολιτών σχετικά με τα προσωπικά τους δεδομένα.
Φθηνότερες γίνονται από αύριο, 15 Μαΐου, οι τηλεφωνικές κλήσεις και τα γραπτά μηνύματα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με τους νέους Κοινοτικούς κανόνες, πλέον για τις τηλεφωνικές κλήσεις μέσω σταθερού και κινητού τηλεφώνου και για την αποστολή SMS από μία χώρα της Ε.Ε. σε άλλη θα ισχύουν ανώτατα όρια 19 λεπτών του ευρώ ανά λεπτό κλήσης (+ ΦΠΑ) και 6 λεπτών ανά SMS (+ ΦΠΑ). Στην τιμή αυτή δεν περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ, ο οποίος εξαρτάται από το κράτος-μέλος του φορέα εκμετάλλευσης του καλούντος (οι συντελεστές ΦΠΑ των κρατών-μελών της Ε.Ε. κυμαίνονται από 17% έως 27%). Οι καταναλωτές δηλαδή, που καλούν από τη χώρα τους σε άλλη χώρα της Ε.Ε. ή στέλνουν μήνυμα, θα καταβάλλουν κατ' ανώτατο όριο τις παραπάνω τιμές.
Ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τη δημιουργία πολλών, αλλά και ισχυρών password, καλούνται να είναι σήμερα οι χρήστες του Διαδικτύου, καθώς η συχνότητα των παραβιάσεων και των μαζικών κλοπών προσωπικών δεδομένων αυξάνεται διαρκώς. Ακόμη και σήμερα, ωστόσο, μεγάλο ποσοστό χρηστών δεν έχει κατανοήσει τη σημασία δημιουργίας ασφαλών password. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από το Εθνικό Κέντρο Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο του Ηνωμένου Βασιλείου, πάνω από 23,2 εκατ. παραβιασμένοι λογαριασμοί χρησιμοποιούσαν τον κωδικό πρόσβασης “123456”, ενώ 7,7 εκατ. χρήστες χρησιμοποιούσαν τον κωδικό “123456789”.
Την πρώτη ρυθμιστική απόπειρα στον κόσμο για τις ψηφιακές πλατφόρμες, κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ψηφίζοντας την πρώτη - παγκοσμίως - νομοθεσία με αντικείμενο τις επιχειρηματικές σχέσεις, που αναπτύσσονται εντός της οικονομίας των πλατφορμών. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες προσφέρουν στους επιχειρηματίες τεράστιες ευκαιρίες για πρόσβαση στις αγορές καταναλωτών της Ε.Ε. και έχουν καταστεί απαραίτητες για εκατομμύρια επιχειρήσεις σε τομείς από το online λιανικό εμπόριο, τις επαγγελματικές υπηρεσίες και την ανάπτυξη εφαρμογών έως τις μεταφορές και τη φιλοξενία. Επιπλέον, οι διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης και πλατφόρμες δημιουργούν το μεγαλύτερο μέρος διαδικτυακής κίνησης τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Αυστηρότερους κανόνες για την καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας στις πληρωμές χωρίς μετρητά, εισάγει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η νέα Κοινοτική Οδηγία, την οποία τα κράτη-μέλη πρέπει να εφαρμόσουν εντός δύο ετών, καλύπτει όχι μόνο τις παραδοσιακές πληρωμές με μέσα πλην μετρητών, όπως τραπεζικές κάρτες και επιταγές, αλλά και τα νέα μέσα, όπως ψηφιακά πορτοφόλια, mobile πληρωμές και εικονικά νομίσματα. Με την Οδηγία, την οποία ενέκρινε χθες τύποις το Συμβούλιο, οι ισχύοντες κανόνες αναπροσαρμόζονται σύμφωνα με τα νέα δεδομένα εξασφαλίζοντας ένα σαφές, σταθερό και τεχνολογικά ουδέτερο νομικό πλαίσιο. Καταργούνται, επίσης, τα λειτουργικά εμπόδια που παρακωλύουν τις έρευνες και τις διώξεις, ενώ προβλέπονται μέτρα για την καλύτερη ενημέρωση όσον αφορά δόλιες τεχνικές, όπως το ηλεκτρονικό “ψάρεμα” (phishing) και η αντιγραφή δεδομένων κάρτας (skimming).
Σε μια σειρά αλλαγών στους όρους χρήσης των υπηρεσιών του, δεσμεύτηκε να προχωρήσει το Facebook. Η δημοφιλής ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, σε συμμόρφωση με σχετικά αιτήματα που της έχει απευθύνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, θα ολοκληρώσει την υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων το αργότερο έως τα τέλη Ιουνίου 2019. Η βασική αλλαγή, την οποία δεσμεύτηκε να υλοποιήσει το Facebook, είναι η τροποποίηση των όρων χρήσης των υπηρεσιών του, ώστε να διασαφηνίζει με ποιόν τρόπο χρησιμοποιεί τα δεδομένα των καταναλωτών.
Πιο διαφανείς γίνονται οι ηλεκτρονικές αγορές εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μια προσπάθεια να θωρακιστούν περαιτέρω τα δικαιώματα των καταναλωτών, όταν αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου. Αυτό προβλέπει, μεταξύ άλλων, η προσωρινή συμφωνία, που επιτεύχθηκε ανάμεσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο και εισάγει αυστηρότερους κανόνες προστασίας των καταναλωτών. Τα νέα μέτρα υπόσχονται βελτιωμένη διαφάνεια στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, ιδίως όσον αφορά τη χρήση διαδικτυακών αξιολογήσεων, εξατομικευμένες τεχνικές τιμολόγησης βάσει αλγορίθμων ή την υψηλότερη κατάταξη προϊόντων λόγω “τοποθετήσεων επί πληρωμή”. Μεταξύ άλλων, η συμφωνία προβλέπει ότι κατά τις αγορές από ηλεκτρονικό κατάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται με σαφήνεια για το αν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από επαγγελματία έμπορο ή από ιδιώτη, ώστε να γνωρίζουν τι προστασία τους παρέχεται σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά. Με τα νέα μέτρα θεσπίζεται η υποχρέωση των ηλεκτρονικών αγορών να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με το αν ο έμπορος, που φέρει ευθύνη σε μία συναλλαγή, είναι ο πωλητής και/ή η ίδια η ψηφιακή πλατφόρμα. Επίσης, κατά την αναζήτηση στο Διαδίκτυο, όπως προβλέπει η σχετική συμφωνία, οι καταναλωτές θα ενημερώνονται σαφώς, όταν το αποτέλεσμα της αναζήτησης πληρώνεται από έμπορο. Θα ενημερώνονται επίσης για τις βασικές παραμέτρους που καθορίζουν την κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Διαρκώς μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το θέμα της ασφάλειας των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα κρούσματα κυβερνοεπιθέσεων, με στόχο την κλοπή προσωπικών δεδομένων, γίνονται όλο και συχνότερα, ενώ η διαδικασία προστασίας απ’ αυτές γίνεται όλο και πιο περίπλοκη. Εν τω μεταξύ, οι λειτουργίες και οι ρυθμίσεις των social media αλλάζουν συνεχώς και οι χρήστες, για να μπορούν να προστατεύουν τις προσωπικές τους πληροφορίες, χρειάζεται να ελέγχουν τακτικά τις ρυθμίσεις ασφαλείας των λογαριασμών τους.




ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ





CALENDAR

« December 2022 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  




WHAT WE OFFER




BRANDING





Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο τα cookies είναι ενεργοποιημένα.